Σάββατο 20 Αυγούστου 2016

Μαρία Ζαννιά: Η Ορχομένια που μαθαίνει στους Ισπανούς τα μυστικά της ελληνικής κουζίνας

Μαρία Ζαννιά: Η Ελληνίδα που μαθαίνει στους Ισπανούς τα μυστικά της Ελληνικής κουζίνας  - Κεντρική Εικόνα
Η Μαρία Ζαννιά βρέθηκε στην Ισπανία τυχαία. Όπως τυχαία ξεκίνησε και το ταξίδι της στον κόσμο της γαστρονομίας. Άρχισε να μαγειρεύει παραδοσιακά ελληνικά φαγητά για έρθει πιο κοντά με τους φίλους της. Οι πίτες και τα πιάτα της έκαναν θραύση και οι δικοί της άνθρωποι την ενθάρρυναν να κάνει μία σελίδα στο Facebook για να παρουσιάζει τις συνταγές της.
Από την Ελένη Λαζάρου
Οι υπεύθυνοι του Canal Cocina δεν άργησαν να την ανακαλύψουν. Της τηλεφώνησαν και της ζήτησαν να περάσει για δοκιμαστικό  για μια σειρά από εκπομπές αφιερωμένη στην ελληνική κουζίνα. Το δοκιμαστικό στέφθηκε από επιτυχία και  η Μαρία παρουσίασε 22 εκπομπές  έκαναν γνωστή την ελληνική κουζίνα στους  τηλεθεατές  με συνταγές απλές και γρήγορες.
Αυτή την περίοδο βρίσκεται στην Ελλάδα, ετοιμάζει το πρώτο της βιβλίο, εμπλουτίζει τις γνώσεις της για την ελληνική κουζίνα  και κάνει σχέδια για μαθήματα και εκδηλώσεις που θα διοργανώσει στην Ισπανία μετά το φθινόπωρο.
Η Μαρία Ζαννιά μιλάει στο ΚoolΝews.gr και την Ελένη Λαζάρου.
Πώς βρέθηκες στη Μαδρίτη;
«Η Μαδρίτη είναι μια πόλη που είχα επισκεφτεί πολλές φορές και αγαπήσει πριν πάρω την απόφαση να μετακομίσω. Αφορμή κυρίως ήταν ο αδελφός μου, που τότε ζούσε εκεί, και ένα ταξίδι στην Ισπανία ήταν σχεδόν πάντα η πρώτη μου επιλογή για απόδραση από την ρουτίνα της Αθήνας.
Η ιστορία βέβαια με τον καιρό εξελίχθηκε έτσι που άρχισα να νιώθω περισσότερο ξένη και εγκλωβισμένη στην Αθήνα από ό,τι στη Μαδρίτη, οπότε και η απόφασή μου ήταν πια ζήτημα χρόνου».    
Πώς ασχολήθηκες με τη μαγειρική;
«Στην Ισπανία άρχισαν να μου λείπουν οι ελληνικές γεύσεις και τα αρώματα κυριακάτικου οικογενειακού τραπεζιού. Κάπως έτσι ξεκίνησα σιγά σιγά να μαγειρεύω, να φτιάχνω πίτες με πλαστά φύλλα, να ψάχνω συνταγές και να ξετρυπώνω τις ιστορίες τους. Είχα βρει έτσι έναν τρόπο να νιώθω πιο κοντά στα αγαπημένα μου πρόσωπα, στην οικογένειά μου και στους φίλους μου στην Ελλάδα.
Αυτή η ανάγκη με τον καιρό, και χωρίς καλά – καλά να το καταλάβω, μετατράπηκε σε ευχαρίστηση και βρήκε μεγάλη ανταπόκριση από τον κύκλο μου στην Ισπανία που με τη σειρά του με ενθάρρυνε να ξεκινήσω να παραδίδω μαθήματα ελληνικής κουζίνας».
Το κανάλι πώς προέκυψε;
«Το Canal Cocina, αν και το σημαντικότερο γαστρονομικό κανάλι της Ισπανίας, μου ήταν γνωστό μόνο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου τελευταία διατηρούσα τη σελίδα Cocina Griega & Mediterránea – Maria Zannia για να δημοσιεύω συνταγές και γεύσεις από Ελλάδα καθώς και να ενημερώνω για τα προσεχή μου μαθήματα και showcookings.
Σε σύντομο χρονικό διάστημα και εντελώς απρόσμενα, το κανάλι επικοινωνεί μαζί μου, με αφορμή τη νέα σειρά εκπομπών Ελληνικής Κουζίνας που θα ξεκινούσε τον Μάρτιο, και μου προτείνει να περάσω από δοκιμαστικό για τη θέση της παρουσιάστριας μαγείρισσας... Μέσα σε λίγες ημέρες βρέθηκα να έχω το δικό μου πλατό με την αισθητική ενός πραγματικά ελληνικού αρχοντόσπιτου και εγώ, στο ρόλο της οικοδέσποινας για τα 22 επεισόδια, να ετοιμάζω παραδοσιακά καλούδια απ’ όλη την ΕλλάδαΉταν μια φοβερά συγκινητική εμπειρία»!   

Τι συνταγές παρουσιάζεις;
«Από την αρχή ήθελα να μοιραστώ την αυθεντικότητα της ελληνικής κουζίνας όπως ακριβώς τη γνωρίζουμε εμείς, με τις απλές της τεχνικές, τα αγνά υλικά, τα φρέσκα αρωματικά και φυσικά το άφθονο παρθένο ελαιόλαδο. Συνταγές με τις οποίες μεγαλώσαμε, παραδοσιακές, με μεράκι και νοστιμιά. Δε νοείται ελληνική κουζίνα χωρίς τα λαδερά της, τις πίτες της ή τα μοναδικά γλυκά της».
Ποια είναι η αγαπημένη σου συνταγή;
«Τρελαίνομαι για το μπριάμ με φέτα. Τόσο απλό και τόσο… δυνατό φαγητό. Με δυο απλά υλικά μοσχομυρίζει ολόκληρο το σπίτι - και το τετράγωνο μη σου πω. Όταν δε, συνδυάζεται με φέτα το απογειώνει και κάνει όσους το δοκιμάζουν να παραμιλούν».
Τι σχέση έχουν με την Naturapatía;
«Η Naturopatía είναι ένα σύνολο φυσικών και εναλλακτικών μεθόδων που εφαρμόζεται για την αντιμετώπιση και πρόληψη της υγείας. Αναπόσπαστο κομμάτι της, και για μένα το σημαντικότερο, αποτελεί η σωστή και ισορροπημένη διατροφή που δεν απέχει πολύ από την κλασική ελληνική και μεσογειακή δίαιτα. Συνταγές απλές με τα αγνότερα υλικά και με το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο».
Τι ανταπόκριση συναντάς από το κοινό;
«Το ισπανικό κοινό διαθέτει έναν αρκετά εκπαιδευμένο ουρανίσκο. Πλήρης αναπτυγμένη η ισπανική κουζίνα αποτελεί μία από τις πιο αναγνωρισμένες παγκοσμίως και αυτό τους έχει δώσει τη δυνατότητα να είναι ίσως πιο ανοιχτοί στις διαφορετικές γαστρονομικές συγκινήσεις. Την ελληνική κουζίνα την αγκάλιασαν σαν κάτι αρκετά οικείο αλλά και εξωτικό ταυτόχρονα».
Ποια είναι η σχέση της ελληνικής με την ισπανική κουζίνα;
«Δύο κουζίνες μεσογειακές, η ελληνική και η ισπανική, μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία. Θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει την ελληνική ως πρόγονο της ισπανικής με την έννοια ότι έχει παραμείνει σε πολλά σημεία αυθεντική και παραδοσιακή σεβόμενη αρκετές από τις διατροφικές αρχές».
Τι κάνεις αυτή την περίοδο και ποια τα σχέδια σου για το μέλλον;
«Αυτή την περίοδο βρίσκομαι στην Ελλάδα, προετοιμάζοντας με πολύ αγάπη και σεβασμό απέναντι στην ελληνική γαστρονομία το πρώτο μου βιβλίο με ελληνικές και μεσογειακές συνταγές στα ισπανικά και παράλληλα διοργανώνω τα διάφορα μαθήματα και εκδηλώσεις για τη νέα σεζόν στην Ισπανία.
Το μέλλον με πολλά σχέδια προς υλοποίηση και κυρίως να εμπλουτίζω τις γνώσεις μου πάνω σ’ αυτόν τον ατελείωτο θησαυρό. Όλα αυτά κι άλλα πολλά θα μπορείτε να τα βρίσκετε στην προσωπική μου ιστοσελίδα mariazannia.com». 
Πηγή: http://www.koolnews.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: